Zostać Piłkarzem - Pierwsza w Polsce akademia piłkarska online - Zostań światowej klasy piłkarzem za mniej niż para getrów na miesiąc.

Jak wcielić trening w życie #2: Umiejętności techniczne

Zdolność aklimatyzacji do warunków na boisku oraz dobra kondycja są kluczowe w grze na wysokim poziomie. Jednak są one niczym jeśli nie są oparte na mocnym fundamencie przygotowania technicznego. Dzięki systematycznym ćwiczeniom najważniejszych umiejętności technicznych można reprezentować sobą większą wartość na boisku niż ktoś, kto może biegać bez przerwy ale kontrola nad piłką nie przychodzi mu łatwo. Poniżej znajdziesz opis 5 obszarów, na których należy się skoncentrować aby robić z piłką to co David Copperfield na scenie — czarować!

Jeśli jesteś ciekawy jak zwiększyć sprawność fizyczną, rzuć okiem na pierwszą część tego poradnika!

1. Kontrola nad piłką przede wszystkim

Kontrola jest bardzo ważną częścią piłki nożnej. Najlepszym sposobem na trenowanie kontroli nad piłką jest trenowanie żonglerki i dryblingu. Utrzymuj piłkę tak blisko swojego ciała jak to tylko możliwe i dotykaj ją tak często jak tylko się da, aby uzyskać nad nią pełną kontrolę.
• Żonglerka: Użyj całego ciała (poza ramionami i dłońmi) aby nie dać piłce dotknąć ziemi. Jak długo dasz rady utrzymać piłkę w powietrzu?
• Treningi z pachołkami: Ustaw pachołki według wybranego schematu i drybluj między nimi tak szybko jak tylko możesz, bez dotknięcia żadnego pachołka. Jeśli dotkniesz pachołka, musisz zrobić jeszcze jedno okrążenie.
• Bliskie dotknięcia: Szybko odbijaj piłkę między nogami wewnętrzną częścią stopy. Pozostaw piłkę w miejscu i dotykaj ją szybko palcami stóp naprzemiennie, turlając ją jednocześnie delikatnie do przodu. Przetocz piłkę z jednej strony siebie na drugą, następnie zmień stopę i zacznij od nowa. Generalnie rzecz biorąc, używaj wszystkich części stopy aby ćwiczyć utrzymywanie piłki blisko siebie.
ball control

2. Dryblując patrz w górę, nie na piłkę

Im więcej boiska jesteś w stanie dostrzec podczas dryblowania, tym lepsza będą twoja kontrola nad piłką czy strzały. Skup się na utrzymaniu głowy wysoko kiedy dryblujesz, aby znacznie polepszyć zdolność poruszania się z piłką.
• Trenuj utrzymywanie głowy wysoko za każdym razem gdy dryblujesz, a zwłaszcza podczas meczu.
ball drybling

3. Ćwicz kontrolę nad piłką w locie

Ważne jest przejmowanie piłki w powietrzu, jednak nie zawsze jest to płynne i łatwe. Podawajcie z partnerem piłkę do siebie, tak aby się odbijała, łapcie ją w powietrzu i podbijajcie ją na różne wysokości. Pracujcie nad tym, aby zmniejszyć ilość podbić przed odegraniem do partnera. Dążcie do odgrywania piłki w powietrzu z pierwszej. Ruszajcie się szybko, ale nie psujcie jakości podań — macie pracować nad tempem pracy, ale nie jeśli będzie ono niestaranne.
chest ball control

4. Uderzaj w rożne części piłki aby lepiej ją kontrolować

Sposób, w jaki uderzasz piłkę zależy od tego co masz zamiar z nią zrobić. Trenuj uderzania na różne sposoby, aby zwiększyć kontrolę nad piłką oraz rozwinąć możliwości ataku.
• Użyj wewnętrznej strony stopy podczas krótkich i kontrolowanych podań.
• Uderz piłkę podbiciem, z mocno zaznaczonym wykończeniem, aby ją pociąć lub podkręcić. Użyj zewnętrznej części stopy, aby podkręcić ją w przeciwnym kierunku.
• Uderz piłkę sznurówkami w sam jej środek, unikając wykończenia uderzenia, aby uderzyć potężną i niepodkręconą piłkę.
• Uderz w spód piłki, z minimalnym wykończeniem uderzenia, aby podkręcić ją do tyłu by pozostała przy tobie.
kilkenny corner shot

5. Skup się na „słabszej stopie”

Piłka nożna nagradza „najlepszych graczy” bardziej niż inne sporty, ponieważ swobodna gra wymaga od każdego gracza obrony, ataku, zwodu, strzelania, oraz podawania obiema stopami. Im lepiej Ci idzie gra obiema stopami w każdej sferze kontroli, tym bardziej niebezpieczny stajesz się na boisku. Dwa obszary, które ludzie często zaniedbują to:
• Twoja przeciwna stopa daje Ci dosłownie dwa razy więcej opcji przy piłce, jeśli tylko jest wystarczająco sprawna. Stajesz się znacznie cięższy do zatrzymania i mniej przewidywalny.
• Kontrola nad piłką czy jej przyjmowanie z powietrza, są niezbędnymi umiejętnościami w tym sporcie. Pierwszy dotyk powinien zatrzymać piłkę w odległości około poł metra od Twojego ciała, lub w powietrzu jeśli ją przetrzymujesz w biegu. Niech kolega podaje Ci piłki a Ty pracuj nad ich płynnym przejmowaniem.

left foot ball control

 

 

Źródło: https://www.wikihow.com/Train-for-Soccer

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl