Zostać Piłkarzem - Pierwsza w Polsce akademia piłkarska online - Zostań światowej klasy piłkarzem za mniej niż para getrów na miesiąc.

Regeneracja piłkarza: Jak poprawić jakość snu

Sen jest jedna z najważniejszych form regeneracji w życiu piłkarza. Wysiłek, który wykonuje sportowiec, jest o wiele większy od wysiłku wykonywanego przez przeciętnego człowieka. Z tego powodu czas na regeneracje powinien być współmiernie większy. Wielu profesjonalnych piłkarzy bardzo często podkreśla wagę snu w ich karierze. Robert Lewandowski wspomniał ostatnio o tym, że zatrudnił specjalnego trenera snu, który uczy go technik poprawiających jego jakość. Cristiano Ronaldo często zaznacza, że istotnym czynnikiem, pozwalającym osiągać mu doskonałe wyniki, jest właśnie sen. W dzisiejszym poradniku poznasz kilka kluczowych kwestii, które przyczynią się do polepszenia jakości Twojego snu.

Czas Snu

Najbardziej kontrowersyjną kwestią, która najczęściej pojawia się przy temacie snu, jest jego ilość. Zależnie od źródła, z którego czerpiemy wiedzę, otrzymujemy różne informacje. Najczęściej słyszy się, że optymalną liczbą godzin potrzebna na regeneracje wszystkich komórek jest 8 godzin. Z drugiej strony istnieje bardzo popularna opinia, że nie potrzebujemy więcej niż 6 godzin snu do naszej odnowy biologicznej.

Znalezione obrazy dla zapytania alarm clock

Więc jaka jest idealna liczba godzin potrzebnych na regenerację? W kontekście piłkarzy, czas, który jest potrzebny do tego, aby organizm zdołał się odbudować po treningu czy meczu to 7 godzin. Dopiero w tym czasie Twój organizm zdoła odrodzić wszystkie utracone komórki podczas wysiłku fizycznego i dać Ci poczucie świeżości na następny dzień. Oczywiście 7 godzin to minimum, jakie powinno się przeznaczyć na sen. Jeśli masz czas lub nie przeszkadza Ci szybkie kładzenie się spać, najlepiej przeciągnąć sen do 9, a nawet 10 godzin, w zależności od intensywności treningu lub meczu. Pamiętaj, że na każdego działa co innego. Jeśli lepiej czujesz się po 7 godzinach wypoczynku niż po 9, nie musisz na siłę leżeć w łóżku dodatkowych 2 godzin. Słuchaj własnego organizmu i wybierz liczba godzin odpowiednią dla Ciebie.

Jakośc Snu

Bardziej niż czas snu liczy się jego jakość. To ona pozwala odpowiednio zregenerować wszystkie komórki w Twoim organizmie i odpowiednio go dotlenić. Na jakość snu wpływa wiele czynników.

Znalezione obrazy dla zapytania sleep men

Idealna temperatura w sypialni to sprawa indywidualna, ale zazwyczaj powinna mieścić się w granicach 18 – 22°C. Nie należy również zapomnieć o szerokim otwarciu okna co najmniej 10 minut przed snem, by przewietrzyć pomieszczenie. Ważne jest również, aby kierować się rytmem dobowym. Jeśli masz taką możliwość, staraj się wstawać zgodnie ze wschodem słońca. Twój organizm idealnie dostosuję się do rytmu dobowego, który jest kluczowym elementem odnowy biologicznej oraz zachowania odpowiedniej sprawności umysłu, oraz ciała. Godzinę przed pójściem spać, staraj się nie korzystać z żadnych urządzeń elektronicznych. Wiele badań naukowych potwierdziło korelację niskiej jakości snu z patrzeniem w ekran komputera, telewizora czy smartfona. Przed pójściem spać staraj się wyciszyć swój umysł i odetnij go od zbędnych bodźców, którymi i tak jest atakowany przez cały dzień.

Rytułał

Znalezione obrazy dla zapytania meditation night

Stworzenie własnego rytuału jest elementem, który w znacząco sposób przyczyni się do poprawy jakości Twojego snu. Na czym miałby polegać taki rytuał? Godzinę przed planowanym pójściem do łóżka, staraj się wykonywać powtarzalne rzeczy. Twój umysł je zapamięta i będzie dostosowywał się do nadchodzącego wydarzenia. Odłóż elektronikę i sięgnij po książkę. Weź gorąca kąpiel lub wycisz swój umysł poprzez medytację. Regularne odprawianie swojego rytuału, wyślę odpowiednie sygnały do mózgu, który będzie wiedział, że musimy przejść w stan odnowy biologicznej. Dzięki temu o wiele szybciej zaśniesz i wstaniesz bardziej wypoczęty. Podobny schemat możesz zastosować od razu po przebudzeniu. Pójście pod zimny prysznic i kawa, po raz kolejny da mózgowi odpowiedni sygnał, który obudzi go do działania.

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl