Zostać Piłkarzem - Pierwsza w Polsce akademia piłkarska online - Zostań światowej klasy piłkarzem za mniej niż para getrów na miesiąc.

Jak wrócić do sił dzień po meczu?

Pozbądź się bólu i zmęczenia, które zazwyczaj towarzyszą dzień po meczu, stosując zasady regeneracji po meczu z pomocą dyrektora sportowego Manchesteru City, Sama Eritha.

Ostatnio dostaliśmy ciekawe pytanie od naszego użytkownika:

Dzień po meczu ledwo chodzę. Co mogę zrobić, by nie czuć się aż tak obolałym?

Zdaniem Sama, należy postępować następująco:

Przyzwyczaj swoje ciało do wysiłku

Przed meczem przyzwyczaj swoje ciało do wysiłku, któremu będzie poddane w czasie gry. W przeciwnym razie będziesz bardzo obolały następnego dnia. Podczas treningu postaraj się odwzorować warunki meczowe poprzez wykonywanie ćwiczeń przy maksymalnej intensywności. Często też zmieniaj szybkość i kierunek wykonywania ćwiczeń.  

Przerwa to najlepszy czas aby zacząć regenerację

W przerwie spotkania dostarcz swojemu organizmowi dodatkowej energii. Jest to bardzo dobry czas na regenerację mięśni. Mleczny shake proteinowy jest bogaty zarówno w białko jak i węglowodany. Możesz też zjeść wysoko energetyczny baton najlepiej z proteinami.

Zimna kąpiel

Zimna kąpiel to niezawodny sposób by szybko pozbyć się bólu. Kąp się przez około 10 minut w wodzie o temperaturze 10 stopni Celsjusza.

Dieta i sen

Jedz zielone warzywa oraz potrawy bogate w węglowodany i białko w przeciągu dwóch godzin od końca spotkania. Pomoże to uzupełnić, nadwątlone przez wysiłek, pokłady energii. Dodaj do jedzenia przyprawy, np. imbir, ponieważ mają one właściwości stymulujące regenerację po meczu.

Upewnij się, że będziesz spał przynajmniej 8 godzin. Unikaj oglądania telewizji oraz kofeiny na godzinę przed położeniem się spać.

Dzień po to czas na aktywną regenerację po meczu

Dzień po meczu przejedź się na rowerze lub popływaj przez 30 minut. Następnie porozciągaj wszystkie kluczowe partie mięśni przez 30 sekund każdą. Za pomocą wałka do masażu (dostępny na siłowniach, można go też kupić przez internet) rozmasuj wyjątkowo spięte partie mięśni.


A czy Wy macie jakieś własne, niezawodne metody radzenia sobie z obolałymi mięśniami, zmęczeniem i regeneracją po meczu? Podzielcie się nimi w komentarzach i zobaczcie w jakiej mierze wskazówki innych pokrywają się z zaleceniami Sama.

 

Źródło: https://www.fourfourtwo.com/performance/training/recovery-how-guide

Subscribe to our newsletter

FreshMail.pl